1 |
- Stavba slova, tvoření slov; Slovotvorný rozbor; Pravopis související se stavbou slova a s tvořením slov
- Lexikální, morfologický, syntaktický pravopis
- Předpony s, z, vz; Předložky s, z
- Psaní skupin bě/bje, pě, bě/vje, mě/mně; Nahrazení slov přejatých českými ekvivalenty
|
2 |
- Slova nadřazená, podřazená, souřadná; Slova jednoznačná, mnohoznačná
- Synonyma, antonyma, homonyma; Odborné názvy
- Význam známých rčení, přísloví, pořekadel, pranostik, doplnění jejich chybějících částí
|
3 |
- Podstatná jména, pád číslo, rod, vzor; Osobní jména vlastní; Zeměpisná jména
- Psaní velkých písmen ve vlastních jménech a názvech
- Přídavná jména, druh, pád, číslo rod, vzor; Stupňování přídavných jmen
|
4 |
- Zájmena, druhy, pád, číslo, rod
- Číslovky, druhy, pád, číslo, rod
- Příslovce - stupňování; Příslovečná spřežka
- Pravopis koncovek jmen a sloves
|
5 |
- Slovesa – osoba, číslo, způsob, čas, rod, vid
- Jednoduché, složené tvary sloves
|
6 |
- Věta jednoduchá; Vztahy mezi slovy ve větě
- Podmět holý, rozvitý, vyjádřený, nevyjádřený, všeobecný
- Přísudek holý, rozvitý, slovesný, slovesně jmenný se sponou, jmenný
- Shoda přísudku s několikanásobným podmětem
|
7 |
- Předmět
- Přívlastek shodný, neshodný, postupně rozvíjející, těsný, volný
|
8 |
- Příslovečné určení místa, času, způsobu, míry, příčiny, účelu, podmínky, přípustky
- Doplněk
|
9 |
- Souvětí souřadné a podřadné
- Druhy vět vedlejších; Spojky souřadící, podřadicí
- Významový poměr mezi větami hlavními a mezi několikanásobnými větnými členy
|
10 |
- Věty podle postoje mluvčího, interpunkce
- Věta jednočlenná, dvojčlenná, větný ekvivalent
- Úprava věty jednoduché na souvětí a naopak
- Druhy vět vedlejších, významové poměry
|
11 |
|
12 |
- Závěrečné shrnutí, cvičný test
|
1-12 |
- Literární pojmy: téma, kompozice, próza, poezie, postava, verš, volný verš, rým, rytmus, metafora, personifikace, přirovnání, kontrast
- Literární druhy: lyrika, epika, drama; Základní literární žánry
- Slohová výchova: Základní slohové postupy; Základní slohové útvary a žánry
|
| |